piątek, 29 czerwca 2012

105. "Charlie"

Witam, chciałam dać coś nowego i daję recenzje książki "Charlie" Stephena Chbosky'ego.




Akcja dzieję się w latach 1991-1992.

W skrócie książka opowiada o piętnastoletnim Charliem, rozpoczynającym naukę w liceum, na początku już dowiaduję się, że jego najlepszy przyjaciel popełnił samobójstwo.Na o ile pamiętam na trybunach podczas meczu szkolnego ( to akurat mniej ważne gdzie) poznaje o trzy lata starszych Patricka i Sam(nie chce, żeby były jakieś niedomówienia więc od razu piszę, że to dziewczyna w której tytułowy bohater się zakochuje). Znajomi wprowadzają go w świat imprez, narkotyków i alkoholu .

Na początek, powiem, że bardzo spodobał mi się sposób pisania, książka jest pisana z formie listów do przyjaciela(czyli czytelnika, bynajmniej ja tak to odebrałam), oryginalnie, wcześniej czytałam jeszcze książkę pisaną podobną formą( lub mam już schizy, bo czytałam ją 2-3 lata temu), nie skończyłam jednak jej czytać, nie mogłam strasznie nie nudziła tytuł to "13 małych niebieskich kopert".


Książka cieniutka (218 str.) jednak nie mogę na pewno powiedzieć lekka, co prawda język łatwy do przyswojenia, jednak nie mogłam przeczytać, że tak to ujmę na raz, musiałam sobie na części rozłożyć, chociaż bardzo mnie ciągnęło (albo ja jestem jakaś dziwna).

Największym minusem książki jest, gdy Charlie się załamuję ( nie powiem do czego doszło, doczytacie) ma się wrażenie, że przecież wszystko było w porządku, nic takiego mu się nie działo, ale jeśli się wszystko wyliczy to miał sporo zmartwień, zdecydowanie więcej niż przeciętny nastolatek.

Główny bohater jest osobą bardzo wrażliwą, łatwo ulega też wpływom innych. Często płacze. W jednej recenzji przeczytałam, że to typowy emo, ja jednak się z tym w ogóle nie zgadzam.

Ocena: 8,5/10
Polecam bardzo!

19 października (bodajże), będzie światowa premiera filmu na podstawię książki zagra w nim m.in Emma Watson i Nina Dobrev.

Polecam sprawdzony sposób na głośnych sąsiadów, kiedy będą puszczać muzykę na cały regulator, znajdźcie tekst piosenki która aktualnie leci i śpiewajcie jak najgłośniej i jak najgorzej. Działa! Skutki uboczne :ból gardła.

Papaty !
Mam jeszcze do was pytanie :
Dodawać recenzje książek?


Aha no i jakby ktoś nie wiedział 30.06.2012 godzina 10.45 włączamy Polsat.

3 komentarze:

  1. Chyba przeczytam :)
    DOdaję i liczę na to samo u mnie: http://fashion-by-anita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi, że mam to przeczytać ;D
    Fajnie, że będzie film na podstawie tej książki. Będę miała co 'recenzjować' na blogu ;)
    I w sumie to możesz dodawać recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam tą książkę jest naprawdę świetna,ciekawa
    POLECAM :))

    OdpowiedzUsuń